De unieke Findlab Methode

Dé manier om je online rendement te verbeteren. Combineer online marketing, marketing automation en procesoptimalisatie.

De drie pijlers

De Findlab Methode heeft een drietal uitgangspunten. Deze uitgangspunten zijn nodig om het einddoel te bereiken: meer verdienen met minder inspanning.

  • Maximale automatisering
  • Maximaal contact
  • Maximale efficiëntie

Maximale automatisering

Slimme applicaties zijn 24/7 actief en kunnen doorlopend beslissingen nemen. Ze verwerken een enorme hoeveelheid signalen en kunnen daardoor beter targeten, gerichter mailen en meer bereiken dan wij mensen kunnen.

Alleen zo lukt het om prettiger en beter met de consument te communiceren. Je kunt met goede automatisering tools inrichten die mensen spelenderwijs helpen met productkeuze, het vinden van heel algemene vragen in jouw branche, prijsberekening of het ontdekken van hun eigen voorkeuren.

 

Maximaal contact

Klantcontact kost bijna geen inspanning meer. Dat betekent dat je zelf het initiatief kunt nemen tot een intensief contact met de consument.

Met aantrekkelijke interactieve tools bied je snel een toegankelijk aanknopingspunt voor consumenten. In veel branches ben je één van de weinigen, of zelfs de eerste, die consumenten spelenderwijs met een product/dienst laten kennismaken.

Met de steeds ontwikkelende mogelijkheden van Google Ads, Facebook Ads en andere advertentienetwerken kunnen we nu beter inspelen op de behoeften van de consument. Zo bereiken we meer consumenten voor minder geld.

Met slimme oplossingen voor retentie verhogen we de life time value van de klant.

 
 

Maximale efficiëntie

Een rode draad in deze methode is het optimaliseren van efficiëntie. Pas als er efficiënt gewerkt wordt, is een campagne schaalbaar. Als elke order uren (vermijdbaar) handwerk kost, dan belemmert dit de groei. Als het inplannen van een afspraak steeds 10 minuten vraagt, dan is dit een drempel voor zowel de medewerker als de consument.

We optimaliseren de processen voortdurend. We zoeken voor elke drempel, ieder struikelblok in de customer journey een schaalbare oplossing. Eén die intern goed voelt, commercieel sterk is en aan het einde van de dag het beste resultaat neerzet.

Wat kan ik met deze methode?

De Findlab Methode is interessant voor bedrijven die serieus online willen groeien en de beschikbare middelen zo efficiënt en effectief mogelijk willen inzetten.

Ben je benieuwd welke toepassingen er voor jou mogelijk zijn?
Boek een gratis en vrijblijvende kennismaking met Roel.

De methode aan het werk

De volgende cases geven inzicht in hoe deze methode uitpakt voor ondernemers in de praktijk:

Duroflame

In 2020 besluit Nederlands enige pelletkachelfabriek om direct aan de consument te leveren.

Met Findlab is een B2C e-commerce kanaal opgezet, waarbij techniek, marketing en processen voortdurend worden geoptimaliseerd om in te spelen op actuele ontwikkelingen. 

Diensten

De volgende diensten worden uitgevoerd om de Findlab Methode succesvol toe te passen: