Cases > Duroflame Pelletkachels

Duroflame Pelletkachels

In een paar stappen van een dealerorganisatie naar volledig contact met de consument.

Achtergrond van Duroflame

Duroflame ontwerpt en maakt sinds 2014 pelletkachels, als enige in Nederland. Alsof het toeval is, staat de fabriek bovenop de Groningse gasbel in het dorpje Bedum.

Het merk ontwikkelt zich in korte tijd tot een bekende naam die staat voor kwalitatief hoogwaardige pelletkachels met een tijdloze uitstraling (verzorgd door Frissekom). Duroflame wil de klant een gemakkelijke, prettige oplossing leveren. Hierom is meer contact met de consument gewenst.

Contact met de consument

De markt voor pelletkachels werd gedomineerd door kachelzaken.
Wij hebben echter de wens om rechtstreeks met de consument in contact te staan. Zo kunnen we meer over het product vertellen, krijgen we meer feedback en natuurlijk zijn we dichterbij als de consument een beslissing neemt.

De eerste stap is het starten met zoekmachine marketing op Google Ads, ondersteund door interactieve tools die vooral worden aangeboden via Facebook Ads. Al snel nadat Findlab de campagnes heeft gestart, blijkt dat we goed in staat zijn consumenten te binden.

 
 

Consument serieus nemen

Nu we contact hebben met de consument, willen we laten zien dat we hem/haar serieus nemen. We bieden tools en informatie die in de oriëntatiefase erg welkom zijn.

Samen met Electric Ranking is converterende content ontwikkeld die alle onderwerpen behandelt die tijdens de oriëntatie voor een (pellet)kachel spelen.

Findlab ontwikkelde een calculator die voor 95% van de huizen een nauwkeurige offerte kan opstellen voor de installatie van een pelletkachel. Duroflame is de enige partij in de markt (merk of winkel) die de consument zo gemakkelijk online van informatie voorziet.

Samen met andere drempelverlagende voorzieningen als een on-site chat, Whatsapp integratie en zelfs vermeldingen in Google Shopping heeft Duroflame een uniek concurrentievoordeel in huis.

Marketing automation

De volgende stap vindt in de organisatie plaats. Massaal contact met consumenten is vele malen intensiever dan het beheren van B2B-contacten.

Findlab heeft een Marketing Automation pakket ingericht.

Findlab ontwikkelde een calculator die voor 95% van de huizen een nauwkeurige offerte kan opstellen voor de installatie van een pelletkachel. Duroflame is de enige partij in de markt (merk of winkel) die de consument zo gemakkelijk online van informatie voorziet.

Samen met andere drempelverlagende voorzieningen als een on-site chat, Whatsapp integratie en zelfs vermeldingen in Google Shopping heeft Duroflame een uniek concurrentievoordeel in huis.

Wat kan ik met deze methode?

De Findlab Methode is interessant voor bedrijven die serieus online willen groeien en de beschikbare middelen zo efficiënt en effectief mogelijk willen inzetten.

Ben je benieuwd welke toepassingen er voor jou mogelijk zijn?
Boek een gratis en vrijblijvende kennismaking met Roel.

De methode aan het werk

De volgende cases geven inzicht in hoe deze methode uitpakt voor ondernemers in de praktijk:

Duroflame

In 2020 besluit Nederlands enige pelletkachelfabriek om direct aan de consument te leveren.

Met Findlab is een B2C e-commerce kanaal opgezet, waarbij techniek, marketing en processen voortdurend worden geoptimaliseerd om in te spelen op actuele ontwikkelingen. 

Diensten

De volgende diensten worden uitgevoerd om de Findlab Methode succesvol toe te passen: